תורה זו קשורה מאד לתורה הקודמת תורה פז כמבואר בסוף. כי כאן מדבר מעניין חיפוש אבדות ושם מדבר מכוונות אלול שעל ידם מוצא את בת זוגו האבודה ועל ידם תיהיה נוטה רצונה אליו. כאן מזהיר רבנו מאכילת פרי קודם בישולו שיכול להזיק לנפש האוכל. והטעם נראה שכיון שגידול הפרי הוא ע”י מציאת האבידות שהם ניצוצות הקדושים שנפלו בשבירת הכלים וכיון שמציאתם והעלאתם לשרשם הוא תיקון העולם, הרי שהקוצץ עץ פרי או אוכל פרי קודם שנגמר בישולו מונע מציאת אבידות ותיקון העולם ופוגם פגם גדול, ונראה שזה סוד האיסור של בל תשחית.