אחרי שלמדנו בתורה לד על שבירת הכלים ועולם התוהו, כאן בכלליות מאד מבואר כיצד נעשה התיקון השלם לשבירה, והתוהו. להחזיר את העולם והאדם ממצב של אחור באחור עם הקב”ה למצב של פנים בפנים דבר ה’ עמכם. וזה ע”י התשובה ששייך רק לישראל ורק בעולם התיקון להשיב את המלכות לחכמה שממנה התרחקה בשבירת הכלים והתוהו. דהיינו לחזור להמליך את הקב”ה ולגלות כבודו בעולם.
ומבואר שהארת החכמה למלכות צריכה תמיד חדוש. והחדוש נעשה בסוד הניסור שעל ידו חוזרים ממצב של אחור למצב של פנים, כידוע בסוד בריאת חוה. ומבואר הסכנה שבחכמות חיצוניות, כי צריך שהנהגת המלכות שלנו תיהיה רק עפ”י החכמה הקדושה היא הארת פני ה’ הגורמת להרגיש לפני ה’ תמיד. והחידוש נעשה בסוד השינה דהיינו שמוריד עצמו קצת להסתרת החכמה כדי לחדש אותה.
עיקר מהלך התורה מבאר כיצד מי שהוא בדביקות בבורא יכול חדש את המוחין בשעה שהם מתעייפים מהדביקות, ע”י שעוסק במשא ומתן באמונה, כי ע”י שהמוחין שלו בדיני התורה להיזהר שיהיה המו”מ באמונה עולה חב”ד ליצירה וכל המדרגות שבעשיה עולות עד שגם המלכות עולה מהקליפות עם ניצוצות קדושים שמעוררים יחוד חכמה בינה שמחדש את המוחין ויכול לחזור לדביקות.