כהמשך לתורה מד (שבאר בה יד תקונים) ותורה מה (ביאר תיקון א’) מוסיף כאן רבנו לבאר עוד ה’ תיקונים שנעשים ע”י מחאת כפים בתפלה, וסה”כ נתבארו בג’ תורות אלה כ’ תיקונים שנעשים ע”י מחאת כפים בתפלה.
נראה שבתורה זו הדגש במחאת כפים היא יותר על בחי’ היד והמדה השלישית שנעשית מהתכללות ימין ושמאל, שכידוע היא המכוונת ביותר על כתר רצונו ית’ כיון שהיא בקו האמצעי, בחי’ יעקב בחיר האבות, שהיה בחי’ בריח התיכון דהיינו האמצעי שעולה עד הכתר וקושר את הכל בשלימות. בחמש בחי’ – ותחילה מבאר שע”י מחאת כפים נכללות הימין והשמאל ואזי התפלה יוצאת מביניהן במדה ממוצעת בכוונה לשם שמים בלבד, בבחי’ תיקון המשפט.